MKBShoeScan

Wekelijks zien hoe jouw omzet zich ontwikkelt vergeleken met anderen? Dat kan met de INretail/GfK ShoeScan. Een unieke kans om wekelijks en maandelijks zeer gedetailleerd en snel marktcijfers te krijgen.

De INretail Schoenmonitor 1.0 gaat over op een nieuwe monitor 2.0 met partners GfK en BRICC, genaamd de INretail / GfK ShoeScan. 

Binnen de INretail/GfK ShoeScan kunt u als schoenretailer meedoen via 2 routes, wat in onderstaand schema nader wordt toegelicht.

 

INretail werkt zodoende samen met zowel GfK als BRICC. Deelname via de MKB ShoeScan i.s.m. BRICC levert dezelfde informatie op als bij deelname via GfK en biedt daarnaast extra voordelen voor zelfstandigen en het MKB.
Voor schoenretailers die meedoen biedt dit als extra voordeel:

  • Op weekbasis de laatste omzetontwikkelingen in dames-, heren- en kinderschoenen en op maandbasis omzet-, stuk- en prijsinformatie in absoluten.
  • INretail leden die meedoen ontvangen gratis extra diepte informatie (laarzen, casual sneakers, hakken, lage schoenen, open schoenen etc) en respectievelijk 25%* (GfK) en 20%* (BRICC) korting op nog diepere betaalde informatie.
  • Met benchmark, waarbij eigen prestaties gevolgd en vergeleken kunnen worden met het panel.
  • Door geautomatiseerde koppeling met kassasoftware* vergt deelname nauwelijks nog inspanning.
  • Door samenwerking met GfK en BRICC een grotere marktdekking (GWB, ketens en zelfstandig MKB), kortom nog representatievere cijfers
  • Door samenwerking met BRICC de mogelijkheid om naast vergelijking met de totale markt, ook specifiek en flexibel te kunnen benchmarken met specifieke groepen MKB’ers!
  • Garantie tot anonieme, niet herleidbare, verwerking van gegevens van deelnemers.

* Het kan zijn dat uw softwareleverancier kosten rekent voor het in werking stellen van het geautomatiseerd doorsturen van kassadata naar GfK of BRICC. Een tiental softwareleveranciers heeft al actief koppelingen gerealiseerd en hiervan zijn eventuele prijzen bekend. N.b. nog niet alle softwarepartijen zijn in staat om op benodigde wijze data door te sturen. 

**Dit geldt niet voor de al lopende contracten die individuele bedrijven met GfK en/of BRICC gesloten hebben.

 

Voor leveranciers:

  • Is er de mogelijkheid tot inkoop van (geanonimiseerde) branchecijfers over de totale markt op basis van de INretail/GfK Shoescan.
  • Daarnaast biedt de samenwerking met BRICC leveranciers de mogelijkheid om realtime online de prestaties van hun dealers in hun merk/product te volgen – mits uiteraard met toestemming van deze retailers.

Stuur bij interesse een mail naar marktonderzoek@inretail.nl of bel INretail via 088 973 0600. Wij praten u graag bij over de mogelijkheden.

Klanten en Partners

Contact

Friso Berghuis
friso@bricc.nl
06 18 51 44 89